Obchodné podmienky a reklamácia

Všeobecné obchodné podmienky


I. Úvodné ustanovenia


1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") boli vydané obchodníkom:
Mgr. Stanislava Obložinská
IČO: 56 627 734
DIČ: 108 3227288
s miestom podnikania: Ďurgalova 7541/7, 831 01 Bratislava - Nové Mesto
vedená v živnostenskom registri na Okresnom úrade Bratislava  pod číslom živnostenského registra 110-348391
Ako prevádzkovateľ internetového obchodu (ďalej len “prevádzkovateľ) www.kostrak.sk a poskytovateľ služieb dostupného na tejto webovej adrese.
Kontaktné údaje:
email: [email protected]
telefón: +421 952 298 465
www.kostrak.sk
(ďalej len "prevádzkovateľ")
2. Primárnym predmetom činnosti prevádzkovateľa je predaj tovaru konečnému spotrebiteľovi alebo iným prevádzkovateľom živností, ktorý je realizovaný prostredníctvom internetového obchodu www.kostrak.sk.
3. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti prevádzkovateľa a fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len "kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na webovej stránke dostupného na adrese www.kostrak.sk (ďalej len "internetový obchod").
4. Nákupom na internetovom obchode kupujúci uzatvára s prevádzkovateľom kúpnu zmluvu. Tieto obchodné podmienky definujú obsah kúpnej zmluvy uzavretej medzi kupujúcim a prevádzkovateľom a súčasne stanovujú s tým súvisiaci rámec práv a povinností zmluvných strán.
5. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Rozdielne dojednanie v prípade uzavretia osobitnej kúpnej zmluvy má prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
6. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku a spravujú sa právnym poriadkom Slovenskej republiky.
II. Informácie o tovare a cenách
1. V internetovom obchode je možné objednať si tovar priamo od prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ pri každom tovare, ktorý je ponúkaný prostredníctvom internetového obchodu uvádza minimálne nasledovné údaje: názov tovaru, fotografiu tovaru, popis tovaru a informáciu, či je daný tovar skladom alebo nie.
2. Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené u jednotlivého tovaru v katalógu internetového obchodu, pričom v cene za tovar nie sú zahrnuté náklady na dopravu tovaru kupujúcemu alebo náklady na reklamáciu. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
3. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácia o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platí len v prípadoch, keď je tovar doručený v rámci územia Slovenskej republiky.
4. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak prevádzkovateľ nestanoví inak alebo sa nedohodne inak s kupujúcim.
5. Kupujúci má možnosť vybrať si tovar ponúkaný prostredníctvom internetového obchodu. Kupujúci je oprávnený v procese objednávky tovaru umiestniť do nákupného košíka tovar priamo od prevádzkovateľa.
6. Zverejnenie ponuky tovarov v internetovom obchode nepredstavuje návrh na uzavretie kúpnej zmluvy. Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy sa rozumie odoslanie a doručenie objednávky kupujúceho prevádzkovateľovi. Potvrdením objednávky zo strany prevádzkovateľa, ktoré robí prevádzkovateľ v prípade predaja vlastného tovaru vo vlastnom mene vzniká medzi kupujúcim a prevádzkovateľom, kúpna zmluva. Po odoslaní objednávky na tovar zo strany kupujúceho, kupujúci obdrží e-mail o prijatí objednávky.
7. Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku (telefón, internet, atď.) pre uskutočnenie objednávky sú v bežnej výške, závislé na tarife telekomunikačných služieb, ktoré kupujúci používa a tieto znáša kupujúci.
III. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
1. Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:

a) prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode alebo
b) vyplnením objednávkového formulára bez registrácie

2. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia objednaného tovaru.
3. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci prevádzkovateľovi kliknutím na tlačidlo "Objednať s povinnosťou platby". Údaje uvedené v objednávke sú prevádzkovateľom považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.
4. Následne, po obdržaní objednávky zašle prevádzkovateľ kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci uviedol pri objednaní. Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy. Kúpna zmluva je uzavretá až po prijatí objednávky prevádzkovateľom. Oznámenie o prijatí objednávky je doručené na emailovú adresu kupujúceho. Bezodkladne po prijatí objednávky zašle prevádzkovateľ kupujúcemu potvrdenie o prijatí objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto potvrdenie sa považuje za uzavretie zmluvy.
5. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže prevádzkovateľ splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky prevádzkovateľovi na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.
6. Prevádzkovateľ zodpovedá najmä za súlad ponuky zverejnenej v internetovom obchode s príslušnými právnymi predpismi, za riadne a včasné potvrdenie kúpnej zmluvy a za riadne a včasné dodanie tovaru kupujúcemu.
7. Kupujúci je povinný plniť svoje povinnosti z uzatvorenej kúpnej zmluvy s prevádzkovateľom t.j. úhrada za kúpený tovar za dohodnutú kúpnu cenu a prevzatie objednaného tovaru.
8. Prevádzkovateľ je oprávnený odstúpiť od uzatvorenej kúpnej zmluvy (zrušiť objednávku) z dôvodu nedostupnosti objednaného tovaru alebo z dôvodu výskytu vyššej moci. O zrušení objednávky informuje kupujúceho prostredníctvom mailu.
9. Všetky objednávky prijaté prevádzkovateľom sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, pokým nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky prevádzkovateľom. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónnom čísle prevádzkovateľa alebo elektronickou správou na email prevádzkovateľa, obe uvedené v týchto obchodných podmienkach. V prípade telefonického zrušenia objednávky je potrebné, aby kupujúci potvrdil zrušenie aj mailom.
IV.  Kúpna cena
1. Kúpna cena za objednaný tovar je uvedená v objednávke. Kúpna cena vždy zahŕňa DPH a je stanovená v mene euro alebo česká koruna v závislosti od voľby kupujúceho vykonanej pri využívaní internetového obchodu. V kúpnej cene nie sú zahrnuté náklady na dopravu tovaru a poplatky za platobné služby. Informácie o výškach dopravných poplatkov a poplatkov za platobné služby nájdete v časti doprava a platba.
Ku kúpnej cene sa pripočítajú náklady spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške, výške, ktoré je kupujúci povinný zaplatiť prevádzkovateľovi spolu s kúpnou cenou. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej v texte kúpnou cenou aj náklad spojený s dodaním tovaru.
2. Prevádzkovateľ sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb ako aj cien za tieto služby.
3. V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane prevádzkovateľa pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je prevádzkovateľ povinný prijať objednávku a dodať kupujúcemu tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Zjavnou chybou v cene sa rozumie, najmä, ale nie výlučne situácia, ak cena prevádzkovateľa uvedená na internetovom obchode nezodpovedá obvyklej cene podobného tovaru v čase predaja tovaru, za ktorý možno takýto tovar zakúpiť u iného predajcu pôsobiaceho na území Slovenskej republiky. Prevádzkovateľ informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu prevádzkovateľa.
V. Platobné a dodacie podmienky
1. Prevádzkovateľ môže zaslať tovar, ktorý je okamžite dostupný kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v dohodnutej lehote. Ak sa v objednávke nachádza viac druhov tovaru a časť z nich nie je skladom, je kupujúci informovaný osobitne ohľadom možnosti čiastočných dodávok tovaru. Náklady spojené s balením a dodaním tovaru zasielaného osobitne ako čiastková dodávka je povinný zaplatiť kupujúci prevádzkovateľovi.
2. Prevádzkovateľ je povinný do 30 dní od vzniku kúpnej zmluvy zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota. Tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností, v čo najkratšom čase.
3. Daňový doklad je zaslaný výhradne v papierovej podobe spolu s tovarom, pokiaľ sa prevádzkovateľ s kupujúcim nedohodnú na zaslaní dokladu v elektronickej podobe pred dodaním tovaru.
4. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný. Objednávka sa považuje za vybavenú, ak bol tovar zaslaný na predom dohodnuté miesto (doručenie domov či na výdajné miesto).
5. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
a) bezhotovostne prevodom na bankový účet prevádzkovateľa: SK37 8360 5207 0042 0895 8224 vedený u mBank

b) bezhotovostne prevodom na účet prevádzkovateľa prostredníctvom platobnej    brány prevádzkovateľa
c) dobierkou pri prevzatí tovaru
d) v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere na výdajni zásielok
6. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 14 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
V prípade platby prostredníctvom platobnej brány postupuje kupujúci podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb.
V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet prevádzkovateľa.
7. Prevádzkovateľ nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.
8. Podľa zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov je prevádzkovateľ povinný vystaviť kupujúcemu pokladničný doklad. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v prípade technického výpadku dodatočne najneskôr do 48 hodín.
9. Tovar je kupujúcemu dodaný prostredníctvom výdajne zásielok na adresu výdajne, ktorú si kupujúci určil.
10. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru. Pokiaľ nie je uvedené inak, kupujúci má právo zvoliť si spôsob dodania tovaru.
11. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky prevádzkovateľom. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
12. Ak je prevádzkovateľ podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
13. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky kupujúci nie je povinný zásielku od prepravcu prevziať.
VI. Nadobudnutie vlastníckeho práva k tovaru
1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
VII. Zodpovednosť za vady
1. Prevádzkovateľ zodpovedá kupujúcemu, že tovar po odoslaní nemá vady. Najmä prevádzkovateľ zodpovedá kupujúcemu, že v dobe, kedy tovar odoslal:
- má tovar vlastnosti, ktoré prevádzkovateľ popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy prevádzkovateľa vykonanej, resp. na základe údajov uvedených v objednávke, resp. na webovom sídle prevádzkovateľa

- sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie prevádzkovateľa uvádza alebo ku ktorému sa tovar obvykle používa

- je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti a

- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov

2. Nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia kvality predmetu kúpy prechádza na kupujúceho dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
3. V prípade výskytu vady môže kupujúci prevádzkovateľovi predložiť reklamáciu a požadovať:

a) bezplatné odstránenie vady tovaru (napr. formou opravy, príp. úpravy tovaru)

b) výmenu tovaru za nový tovar.

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť:
a) primeranú zľavu z kúpnej ceny

b) odstúpiť od zmluvy

4. Prevádzkovateľ je povinný prijať reklamáciu v mieste podnikania. Kupujúci môže reklamáciu uplatniť aj u osoby určenej prevádzkovateľom. Prevádzkovateľ je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
5. Prevádzkovateľ písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
6. Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
VIII. Odstúpenie od zmluvy
1. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to aj bez uvedenia dôvodu. V prípade odstúpenia od zmluvy je kupujúci povinný vrátiť objednaný tovar nezničený, nepoškodený a bez známok používania, pričom tovar doručí na adresu prevádzkovateľa. Pokiaľ budú na vrátenom tovare známky opotrebenia, poškodenia, znehodnotenia alebo iného užívania, prevádzkovateľ je oprávnený ponížiť vrátenú kúpnu cenu tovaru o zníženie hodnoty tovaru vplyvom takéhoto užívania. Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare je prevádzkovateľ oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
2. Lehota pre odstúpenie od zmluvy predstavuje 14 dní
- odo dňa prevzatia tovaru
- odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí
- odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy pravidelná opakovaná dodávka tovaru
3. Kupujúci nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:

o poskytovaní služieb, ak boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty pre odstúpenie od zmluvy a prevádzkovateľ pred uzavretím zmluvy oznámil kupujúcemu, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby

o dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí na výkyvoch finančného trhu nezávisle na vôli prevádzkovateľa a ku ktorému môže dôjsť v priebehu lehoty pre odstúpenie od zmluvy

o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho,

o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní vzhľadom na svoju povahu nenávratne zmiešaný s iným tovarom

o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodov ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený

v ďalších prípadoch uvedených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov prevádzkovateľa v znení neskorších predpisov
4. Pre dodržanie lehoty pre odstúpenie od zmluvy musí kupujúci odoslať vyhlásenie o odstúpení od zmluvy v lehote pre odstúpenie od zmluvy, pričom kupujúci berie na vedomie, že za týmto účelom môže využiť aj tzv. vzorový formulár, ktorý sa nachádza na konci týchto obchodných podmienok.
5. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle kupujúci prevádzkovateľovi na emailovú adresu uvedenej v čl. I. vyplnený formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je prílohou obchodných podmienok. Prevádzkovateľ bezodkladne informuje kupujúceho o prijatí formulára.
6. Kupujúci, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť prevádzkovateľovi tovar do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru prevádzkovateľovi.
7. V prípade, ak kupujúci platne odstúpi od zmluvy, vráti mu prevádzkovateľ najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal. Prevádzkovateľ vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky na bankový účet kupujúceho. Kupujúci berie na vedomie, že suma vrátených peňažných prostriedkov môže byť ponížená o sumu poškodenia tovaru, ktoré zapríčinil kupujúci.
8. Ak kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý prevádzkovateľ ponúka, vráti prevádzkovateľ kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
9. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je prevádzkovateľ povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá.
10. Pokiaľ je to možné, tovar musí vrátiť kupujúci prevádzkovateľovi v pôvodnom obale, a to v nepoškodenom stave, neopotrebovaný a neznečistený, resp. bez akýchkoľvek vád.
11. Prevádzkovateľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru, z dôvodu zásahu vyššej moci alebo iných objektívnych dôvodov, ktoré prevádzkovateľ nie je spôsobilý ovplyvniť.
12. V prípade odstúpenia od zmluvy zo strany prevádzkovateľa, je povinný informovať kupujúceho prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke o odstúpení od zmluvy, pričom prevádzkovateľ nie je povinný špecifikovať dôvody odstúpenia od zmluvy. V danom prípade prevádzkovateľ vráti kupujúcemu v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, poprípade spôsobom určeným kupujúcim.

IX. Doručovanie

1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.
2. Kupujúci doručuje prevádzkovateľovi korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Prevádzkovateľ doručuje kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke. Kupujúci berie na vedomie, že uvedenie svojej e-mailovej adresy je nevyhnutným predpokladom pre vybavenie objednávky.

X. Poučenie spotrebiteľa o možnosti mimosúdneho riešenia sporov

1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým prevádzkovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že prevádzkovateľ porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak prevádzkovateľ na žiadosť kupujúceho o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa odoslania žiadosti. Týmto nie je dotknutá možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na príslušný súd.
2. Kupujúci bol upovedomený, že k mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporou z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na [email protected] alebo [email protected]. Internetová adresa: https://www.soi.sk/. Kupujúci berie na vedomie možno využiť platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr prostredníctvom ktorej je možné riešiť spory medzi prevádzkovateľom a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
3. Kupujúci berie na vedomie, že Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislava, internetová adresa: https://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
4. Prevádzkovateľ je oprávnený vykonávať predaj tovaru na základe osvedčenia o živnostenskom oprávnení vydanom Okresným úradom Bratislava Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor živnostenského podnikania.
5.Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

XI. Záverečné ustanovenia

1. Všetky dojednania medzi prevádzkovateľom  a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.
2. Prevádzkovateľ nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov. Kódexom správania je dohoda alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú správanie prevádzkovateľa, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom alebo iným právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy.
3. Všetky práva k webovým stránkam prevádzkovateľa, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží prevádzkovateľovi. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu prevádzkovateľa.
4. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.
5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná prevádzkovateľom v elektronickej podobe, a to po dobu najmenej piatich rokov od jej uzatvorenia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím stranám.
6. Znenie obchodných podmienok môže prevádzkovateľ meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
7. Kópiu týchto obchodných podmienok, vrátane daňového dokladu obdrží kupujúci po dokončení nákupu na e-mail, ktorý kupujúci uviedol v objednávke.
8. Prílohou obchodných podmienok je tzv. vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy.


PRÍLOHA - FORMULÁR PRE ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

Adresát:                  Mgr. Stanislava Obložinská
                                Ďurgalova 7541/7, 831 01 Bratislava- Nové Mesto
Týmto vyhlasujem, že v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov prevádzkovateľ a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) odstupujem od Zmluvy:
Titul, meno a priezvisko:

Adresa:

E-mailová adresa:

Číslo objednávky a faktúry:

Dátum objednania:

Dátum prevzatia tovaru:

Tovar, ktorý vraciam (názov a kód):

Dôvod vrátenia tovaru:

Spôsob pre vrátenie prijatých finančných prostriedkov:

Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom:

Upozornenie pre spotrebiteľa: Prevádzkovateľ je podľa § 10 ods. 4 Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku oprávnený požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru.
Dátum:
Podpis:


Ochrana osobných údajov

V súvislosti s novým nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení nadobudnú s účinnosťou od 25.05.2018 nové pravidlá spracovania osobných údajov.

Prosíme Vás, aby ste týmto informáciám venovali náležitú pozornosť.

Prevádzkovateľ spracúvajúci Vaše osobné údaje:

Mgr. Stanislava Obložinská, Ďurgalova 7541/7, 831 01 Bratislava – Nové Mesto
IČO: 56 627 734
ďalej len “prevádzkovateľ”

Účel spracovania osobných údajov:
Vaše osobné údaje v rozsahu titul, meno, priezvisko, trvalý/prechodný pobyt, tel.č. a e-mailová adresa sa spracovávajú na účely plnenia zmluvných povinností prevádzkovateľa z kúpnej zmluvy, vrátane reklamácií a iných súvisiacich úkonov.
Vaše osobné údaje spracúvame v nevyhnutnom rozsahu aj pre účely marketingu, pri existujúcich klientoch na základe oprávneného záujmu prevádzkovateľa a pri nových klientoch pokiaľ od Vás máme udelený dobrovoľný súhlas. Tento súhlas, ako i zasielanie marketingových materiálov v prípade existujúcich klientov môžete kedykoľvek odvolať zaslaním e-mailu na adresu [email protected].

Cookies:
Táto stránka využíva cookies a iné technológie sledovania na rozlíšenie jednotlivých počítačov, na individuálne nastavenie služieb, analytické a štatistické účely aj na prispôsobenie zobrazenia obsahu a reklamy.

Na našich webových stránkach používame nasledovné typy súborov cookie:
a) nevyhnutne potrebné súbory cookies - súbory cookies potrebné pre prevádzku našich webových stránok. Sem patria napríklad cookie, ktoré vám umožňujú prihlásiť sa do bezpečných sekcií našej webovej stránky.
b) súbory cookies súvisiace s funkčnosťou - súbory cookie ktoré umožňujú analyzovať, akým spôsobom pracujete s našimi stránkami. To môžeme použiť na zlepšenie a zjednodušenie použiteľnosti našich webových stránok. Údaje, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú agregované a anonymné.
c) súbory cookie, ktoré si pamätajú vašu voľbu za účelom zlepšenia vášho používateľského komfortu. Tým umožnia webovej stránke prispôsobiť obsah pre vás alebo zapamätať si vaše preferencie, napríklad vašu voľbu jazyka. Údaje, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, vás osobne neidentifikujú.
Pre niektoré funkcie v rámci našich webových stránok používame ako dodávateľa tretiu stranu, napríklad služby spoločnosti Google alebo prepojenia na túto službu.

Doba spracovania Vašich osobných údajov:

Prevádzkovateľ internetového obchodu uchováva Vaše osobné údaje iba po nevyhnutne potrebnú dobu, následne sú pod dohľadom zlikvidované. Vaše osobné údaje sú spracovávané po dobu trvania zmluvného vzťahu a následne sú uchovávané po dobu určenú osobitnými právnymi predpismi, napr. zákonom o archívnictve, zákonom o účtovníctve, daňovými zákonmi (spravidla 10 rokov) a v prípade potreby sa tieto doby predlžujú o všeobecné premlčacie doby (v rámci možných súdnych konaní).

Osoby, ktoré majú prístup k Vašim osobným údajom:

Za účelom možnosti poskytovať Vám komplexné a kvalitné služby je nevyhnutné, aby Vaše osobné údaje boli poskytnuté vybraným osobám, spolupracujúcim s prevádzkovateľom. Ide o servisné spoločnosti pre IT, advokátske kancelárie, zodpovedná osoba, daňové a účtovné spoločnosti, pošta, kuriérne spoločnosti a ďalšie osoby nevyhnutné k riadnej činnosti internetového obchodu.

Vaše práva:

Nová právna úprava Vám umožňuje využiť v súvislosti so spracovávaním Vašich osobných údajov nasledovné práva: Máte právo sa obrátiť na prevádzkovateľa internetového obchodu a zodpovednú osobu a požadovať prístup k Vašim osobným údajom (potvrdenie o tom či sa spracovávajú Vaše osobné údaje). Máte právo na informácie o zdroji, z ktorého pochádzajú osobné údaje, informácie aké Vaše osobné údaje sa spracovávajú, právo na výmaz, opravu, právo namietať, právo na obmedzenie spracovávania a právo na prenos Vašich osobných údajov k inej osobe. V prípade ak to uznáte za vhodné sa môžete so sťažnosťou obrátiť aj na Úrad na ochranu osobných údajov SR.
V prípade, ak máte akékoľvek otázky v súvislosti so spracovávaním Vašich osobných údajov, obráťte sa na [email protected].

Reklamačný poriadok

I. ZÁRUČNÁ DOBA
Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u prevádzkovateľa internetového obchodu www.kostrak.sk

1. Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania), na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak si kupujúci objednal použitú vec a bol o tom kupujúci informovaný, záručná doba je 12 mesiacov. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 12 mesiacov a na tieto reklamácie sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky, ale postupuje sa podľa ustanovení Obchodného zákonníka.

2. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti, alebo priamo od obchodníka, ak si tovar preberá kupujúci osobne, kupujúci alebo ním splnomocnená osoba, v deň jeho prevzatia.

3. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne od zistenia vady najneskôr však do uplynutia záručnej doby.

II. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
1. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
- k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim
- nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie (uvedený na webovej stránke)
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru podľa návodu na používanie,
- zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním
- poškodením záručnej plomby alebo jej znehodnotením ak ju produkt obsahuje
- neodbornou montážou alebo demontážou, ak si to vyžadujú príslušné právne predpisy
- zásahom do produktu, ktorým sa vykonajú zmeny, ktoré kvalitatívne zlepšujú produkt, ale neboli vykonané výrobcom alebo ním poverenou osobou
- používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo - bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.

2. Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.

3. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho častí) spôsobené používaním tovaru. Za vadu nie je možné považovať, ako vyplýva už z povahy veci, doba jej minimálnej trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na kratší čas. Doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby alebo obdobná doba je uvedená na tovare ak takémuto označeniu tovar podlieha.

III. POSTUP PRI REKLAMÁCII
1. Kupujúci je povinný bezodkladne informovať prevádzkovateľa na emailovej adrese [email protected]. Súčasťou mailovej pošty je fotka tovaru, na ktorom bola vzniknutá škoda, meno kupujúceho a slovný popis škody. K reklamácii je potrebné vždy predložiť doklad o nákupe tovaru (pokladničný blok).

2. Prevádzkovateľ je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie bezodkladne odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. To však neplatí ak z objektívnych dôvodov, ktoré obchodník nemohol ovplyvniť, nebolo možné vybaviť reklamáciu v danej lehote.

3. Predávajúci potvrdí prijatie vytknutia vady a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme s uvedením lehoty, do ktorej zabezpečí, aby vadu odstránil. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia prevádzkovateľovi, najneskôr však momentom, kedy prevádzkovateľ znemožní alebo zabráni prevzatiu predmetu reklamácie. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne v prípade, že vytknutie vady bolo zamietnuté.

4. Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie prostredníctvom služby Packeta alebo poštou, avšak nie na dobierku. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe.

5. Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, poskytnutím zľavy, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie, pričom kupujúci potvrdzuje osobné prevzatie resp. je dokladom aj potvrdenie prepravného podniku v prípade, ak kupujúci osobne nepreberá reklamáciu.

6. O výsledku reklamačného konania je spotrebiteľ informovaný v zákonnej lehote.

7. Ak si kupujúci neprevezme vec do 6 mesiacov odo dňa kedy ju mal prevziať, môže ju predávajúci predať. Pri veci vyššej hodnoty musí predávajúci o svojom zámere predať vec upovedomiť kupujúceho a poskytnúť dodatočnú lehotu na prevzatie veci a to všetko podľa ust. § 623 ods 5) Občianskeho zákonníka.

8. Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
- ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby táto bola bezodplatne, včas a riadne odstránená, pričom táto vada musí byť odstránená bez zbytočného odkladu
- kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti ak tým prevádzkovateľovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady
- predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za nepoškodenú vec, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti
- ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu používaniu veci, má kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy. Také isté právo ma kupujúci v prípade ak síce ide o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať, to platí aj v prípade že prevádzkovateľ vyhlásil, že tovar má určité vlastnosti alebo že nemá žiadne vady a toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým.


Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a prevádzkovateľ si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia.
Kontakt pre zasielanie reklamácií: Mgr. Stanislava Obložinská, Ďurgalova 7541/7, 831 01 Bratislava - Nové Mesto, email:[email protected].

Ochrana autorských diel

Produkty, ktoré sú umiestňované na tejto internetovej stránke sú autorskými dielami.
Ide najmä o všetky grafiky, obrázky,  fotky, dizajny, a texty, ktoré sú súčasťou predávaných produktov.

Autorské práva k nimi vykonáva Mgr. Stanislava Obložinská s miestom podnikania Ďurgalova 7, 831 01 Bratislava vedená v živnostenskom registri na Okresnom úrade Bratislava na Tomášikovej 46, 832 05 pod číslom živnostenského registra 110-348391.

Každá fyzická osoba, ktorá navštívi túto internetovú stránku je oprávnená ju prezerať len za informatívnym účelom a účelom nákupu produktov. Bez výslovného súhlasu autora nie je nikto oprávnený kopírovať, upravovať, zverejňovať alebo inak nakladať s autorskými dielami zverejňovanými na tejto internetovej stránke.

V prípade ohrozenia alebo porušenia autorských práv akoukoľvek treťou osobou sa bude autor domáhať ochrany autorských práv v zmysle občianskoprávnych a trestnoprávnych predpisov, najmä Autorského zákona a Trestného zákona.

Prosíme všetky osoby, ktoré majú podozrenie, že mohlo dôjsť k porušeniu autorských práv diel prezentovaných na tejto internetovej stránke, aby túto skutočnosť oznámili priamo zodpovednej osobe.